Min blogg

Velkommen inn i min forlatte verden. Siden handler om min hobby UE. Jeg elsker å dra til steder som er forlatt av ukjente grunner, og da igjen å dokumentere dette ved å ta bilder.

mandag 1. juni 2015

Forlatt gård på Romerike Første tur i 2011

Da prøver jeg igjen å få lagt ut bilder på denna nye siden.

Denne gården ble forlatt på 90-tallet. Eiern sprika igjen alle vinduer og alt ssom kunne spikres igjen i håp om at gården skulle få stå i fred. Noe den ikke har fått gjort. Grunnen til at jeg veit dette er for at etter andre tur jeg var der så tok jeg vare på noe fra den gården. Noe jeg veit at vi UE folk ikke skal gjøre. Men jeg syns det avr alt for gæli at noe personlig skulle havne i andres hender. Jeg tok vare på et dokument fra en som hadde sitti inne på Grini fengsel under krigen, der fangenr også satt på.
Jeg prøvde først å finne eiern på egenhånd, men noe som ikke var så enkelt. Så tok jeg kontakt med det lokale historieforlaget i håp om at de kanskje kunne hjelpe meg, for jeg syns det var veldig dumt at det skulle stå så mye ting der igjen også som kanskje burde vært på museum. Heldigvis kunne historielaget hjelpe meg å komme i kontakt med han som eide gården. jeg fikk tlfnr og tok kontakt med denne mannen. i andre enden var det en hyggelig eldre mann som veldig gjerne ville ha det jeg hadde tatt vare på. Jeg forklarte han også hvorfor jeg var på gården hans. At jeg kun var der for å ta bilder og dokumentere-
Vi avtalte at jeg skulle levere dette til han- Han var kjempe koselig fortalte meg historier fra krigen og hvem det fangenr var sitt. Han syns det var veldig greit også å få en oppdatering fra gården. Hadde hadde selv ikke vært der siden han flytta, noe jeg syns er litt rart siden han bodde like ved. jeg har jo vært der 2 ganger så jeg fortalte han da oppdatering fra første tur og andre tur. For det var mye som var fjerna fra gården etter første gangen.
Det fangenr tilhørte hans far. Fikk spennende historier. Koselig var det.




De første bildene er fra første tur i 2011:


























































Ingen kommentarer: